Total Pageviews

Tuesday, September 23, 2014

SGS14 MasterClass, Day 2: Engagement & Amplification

आप अपने प्रमुख दर्शकों का ध्यान और संलग्नता कैसे अपनी मुट्ठी में ल सकते हैं ? आप लोगों को कार्रवाई करने के लिए प्रेरित करते हैं? आज के MasterClass अधिवेशन से कुछ युक्तियाँ : -

  • Internet का इस्तेमाल करें ! Internet का इस्तेमाल करें ! Internet का इस्तेमाल करें ! के बल पर लोग सिर्फ जानकारी के उपभोगता ही नहीं, बल्कि उसके निर्माता भी बनते हैं | निर्माण से स्वामित्व पैदा होता है ; स्वामित्व करवाई का जमानत है |
  • सिर्फ समाचार ही नहीं, करवाई के लिए ऐलान भी शामिल रखें. RYOT News' Bryn Mooser हमे बताते हैं कि लोग खबरों से प्रेरित नहीं होते, बल्कि उन खबरों के जवाब में वे क्या करवाई कर सकते हैं इस सम्भावना से |
  • उपयुक्त निवेशक खोज लें |यह गलत कल्पना है कि सारे निवेशक एक समान हैं - आप के लिए काम करने वाले किसी को ढूंढे |
  • उत्कृष्ट पदार्थ बनाये | आप को सिर्फ एक बार उसे बेचना नहीं है, बल्कि उसके गुणवत्ता के डैम पर लोग उसे बार-बार खरीदते जाये |
  • "Catalytic Innovations" में निवेश करें | ये ऐसे निवेश हैं जो औरों को भी नवाचार करने के काबिल बनाते हैं |
  • बहुभाषी बने | इन सवालों में वैश्विक दिलचस्पी है - अपने आप को इस वैश्विक श्रोतागण से वंचित मत करे |

===
EN
===
How do you get your major audience - millennials, women, investors, whoever - engaged with what you are doing? How do you move people to action?
The MasterClass today had a number of suggestions. 
  • Use the internet. Use the internet. Use the internet. The internet makes people not only consumers, but producers of content and information. Producers have ownership, and ownership assures involvement.
  • Embed a call for action. This is what RYOT NEWS is doing, building off the key finding that people respond not to content but to their ability to take action related to that content.
  • Find a suitable investor (or investors) for your efforts: it's a myth that all investors think alike, so find those that click with you.
  • Make quality content. Innovative and engaging content. The internet will do the rest, and there will be a response. (Check out Fabian Cousteau's Mission 31!)
  • The same is true of design: make good products. Yoobi's Ido Leffler says the goal is not to sell once on altruism or guilt, but to get loyal customers because they like your products.
  • Look for "catalytic innovations" - investments that can build the capacity and platforms for unleashing entrepreneurship.
  • * Get multilingual. These interests are global. Don't block yourself off from a larger audience.

YPFP and we Global Language fellows are on top of the last one, at least!

No comments:

Post a Comment